کد خبر: ۷۰۵۵
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

هستی، یکی از امیدهای فردای ایران است

هستی رمضانی از‌طریق مدرسه‌اش، مصلی‌نژاد، در جشنواره «امید‌های فردا» در رشته ادبی و هنری به مقام برتر دست یافته است و در مرحله راهیابی به مسابقات کشوری قرار دارد.

کسب رتبه کشوری در سال‌۱۴۰۰ و مقام برتر استانی در سال‌۱۴۰۲ در رشته نقد بازی‌های رایانه‌ای، نمونه‌ای از موفقیت‌های هستی رمضانی، دختر هفده‌ساله پرشور محله فرهنگیان، است. او امسال هم از‌طریق مدرسه‌اش، مصلی‌نژاد، در جشنواره «امید‌های فردا» در رشته ادبی و هنری به مقام برتر دست یافته است و در مرحله راهیابی به مسابقات کشوری قرار دارد.

او هم‌زمان با این فعالیت‌ها در بسیج مدرسه نقشی فعال دارد و علاوه‌بر راه‌اندازی جشنواره‌ها و تزیینات مدرسه، با پایگاه بسیج مسجد امام‌صادق (ع) محله همکاری همراهی کرده است. هستی در شورای دانش‌آموزی مدرسه هم به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازد.

- نقش پدر و مادرت در موفقیت‌های تو در کار‌های فرهنگی چیست؟
پدر و مادرم از همان کودکی، مشوق‌های اصلی‌ام در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند و از همان زمان، من را در کلاس‌های فرهنگی و قرآنی ثبت‌نام می‌کردند، همین موضوع من را به‌سمت مسابقات فرهنگی و هنری در مدرسه سوق داد. من در سال‌های مختلف تحصیلی در رشته‌های قرآنی مانند احکام و قرائت و نماز رتبه‌های برتر را کسب کرده ام.

- چه فعالیت‌های دیگری در‌زمینه کار‌های فرهنگی داشته‌ای؟
در محله و مدرسه فعالیت‌های بسیاری در قالب بسیج، شورای دانش‌آموزی و گروه پیشتازان مدرسه انجام داده‌ام. در محله هم با همکاری پایگاه بسیج مسجد امام‌صادق (ع) در محله توانستم در راه‌اندازی کاروان شادی در دهه فجر و دیگر فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنم.

- چه شد که سراغ نقد بازی‌های رایانه‌ای رفتی؟
معاون پرورشی مدرسه‌ام، آرمینه مصلی‌نژاد، بسیار به من کمک کرد که در مسابقات فرهنگی شرکت کنم و، چون می‌دانست من درباره بازی‌های کامپیوتری اطلاعاتم خوب است، دو بازی را به من معرفی کرد که «سفره‌چی» و «آن سوی باران» بودند و خواست آن‌ها را از ابعاد مختلفی که مد‌نظر جشنواره بود، نقد کنم که درنتیجه، دو سال مقام برتر استانی و کشوری را در این رشته کسب کردم.

- نظرت درباره امکانات اوقات فراغت در محله‌ات چیست؟
این محله و مدرسه‌ام امکانات تفریحی و ورزشی خوبی دارد. فنس خوب بوستان فروغ، جای خوبی است برای والیبال بازی‌کردن من و دوستان محله‌ام که دوستی‌هایمان به سال‌های کودکی‌مان در این محله برمی‌گردد. پارک مروارید خیابان شریعتی هم خیلی خوب است و برای نوجوانان محیط مطلوبی دارد.

- به نظرت مدرسه‌ای که یک نوجوان در آن درس می‌خواند، چگونه باید باشد؟
به نظرم همه مدارس مانند مدرسه ما باید برای دانش‌آموزان، سالن ورزش داشته باشند؛ چون همه نوجوان‌ها به‌ویژه دختران نیاز دارند که بین درسشان حتما ورزش کنند و داشتن یک سالن برای ورزش می‌تواند انرژی مثبت به آن‌ها بدهد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44